DPU

Aarhus Universitets segl

Kan vi helt undgå de specialpædagogiske koncepter?

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Links

Det bærende argument i denne artikel er, at arbejdet med at undervise børn i komplicerede undervisningssituationer ikke alene baserer sig på pædagogiske koncepter og heller ikke udelukkende på professionelle skøn i praksis. Begge aspekter indgår i læreres faktiske håndteringer af pædagogiske og didaktiske situationer i praksis. Pædagogisk, didaktisk praksis kan forudsiges og skal forberedes, men aspekter af dens udførelse er ubestemte og uforudsigelige.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer4
TidsskriftUnge Pædagoger
Vol/bind83
Nummer1
Sider (fra-til)38-46
Antal sider8
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 9 aug. 2022

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 286516506