Interpersonel stillingtagen i samtalerne: Symposium. Litteratursamtaler i læreruddannelsen

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Abstract

I paper-præsentationen undersøger jeg med afsæt i forskning i evaluerende sprogbrug og interpersonel stillingtagen (fx Thompson & Alba-Juez, 2014), hvordan de studerende i de fire samtaler sprogligt positionerer sig selv og derigennem de andre i samtalen. Hvilke betydningsskabende ressourcer vælger de? Hvordan åbner og lukker de sprogligt for et dialogisk rum om de litterære tekster, og hvordan bringer de egne værdisæt ind som en del af deres positionering i samtalerne?
OriginalsprogDansk
Publikationsdato10 maj 2017
StatusUdgivet - 10 maj 2017
Udgivet eksterntJa
Begivenhedskriv! les! 2017 - Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norge
Varighed: 9 maj 201711 maj 2017

Konference

Konferenceskriv! les! 2017
LokationNorwegian University of Science and Technology
Land/OmrådeNorge
ByTrondheim
Periode09/05/201711/05/2017

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater