Interface-læring: når to læringsmiljøer griber ind i hinanden

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Interface-læring er den læringsoplevelse, der kan opstå i grænsefladen mellem to væsensforskellige læringsmiljøer, når de mødes og griber ind i hinanden. Et gymnasium og et museum er eksempler på to sådanne læringsmiljøer. Artiklen præsenterer nogle af de væsentligste resultater fra min ph.d. afhandling Interface Learning - New goals for museum and upper secondary school collaboration (2014).
OriginalsprogDansk
TidsskriftMID magasin
Vol/bind33
Sider (fra-til)86-90
Antal sider5
ISSN1904-1721
StatusUdgivet - 2015

    Forskningsområder

  • museumspædagogik, museumsdidaktik, praksisfællesskaber , kollaboration, uformel læring, formel læring, museum, gymnasium

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 95859320