Innovativ undervisning eller lærerstyret klasseundervisning i engelsk?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Shop-a-blog i engelsk er et innovativt interventionsforløb, hvor vi i forskningsprojektet har fokus på muligheder for forandringer af lærertænkning og -praksis. Vi har i dette kapitel et kritisk blik på lærernes dikotomiske tænkning, der viser, at implementering af innovative interventioner i undervisningen ikke i sig selv er tilstrækkeligt til at medføre radikale ændringer i lærernes tænkning og praksis. En overraskende og interessant opdagelse er i hvor høj grad, lærerne kategoriserer didaktiske principper i deres undervisning ud fra to overordnede kategorier: de principper, der hører til i projekter som ”shop-a-blog-forløbet”, over for de principper, der hører hjemme i ”den klassestyrede normale undervisning”. Det er en analyse af disse dikotomiske enten-eller-tænkninger, der er i fokus i dette kapitel.
OriginalsprogDansk
TitelInnovativ undervisning med IT
RedaktørerJeppe Bundsgaard, Marianne Georgsen, Stefan Ting Graf, Thomas Illum Hansen, Charlotte Krog Skott
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitetsforlag
Udgivelsesår2018
Sider134-155
ISBN (trykt) 978 87 7184 152 7
StatusUdgivet - 2018
SerietitelDidaktiske studier
ISSN2446-4554

    Forskningsområder

  • Innovation, Undervisning, Lærerprofession, Fremmedsprogsdidaktik

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 120338511