Inkluderende pædagogik: den svære vej fra idealer til praksis

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  • Camilla Brørup Dyssegaard, Danmark
Bogen beskriver en værdibaseret fremgangsmåde til udvikling af skoler i praksis. Der ses på implikationer af inklusion i forhold til den detaljerede og praktiske udvikling af skolers strategier og praksis, og der gives eksempler på redskaber, som kan benyttes til at støtte skolens udvikling i en inkluderende retning.Det diskuteres, hvordan indikatorer for inklusion kan benyttes til at fremme udviklingen, og hvordan disse kan belyse, hvilken viden og tilgang der er på skolen om inklusion.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Udgave1.
Antal sider90
ISBN (Trykt)978-87-7281-612-8
StatusUdgivet - 2011
SerietitelViden om skolen

    Forskningsområder

  • Inklusion, værdibaseret udvikling , strategier, inkluderende pædagogik, skoleledelse, teamsamarbejde, Ledelse, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 49202642