Indblik: arbejdsprocesser og kompetencer i mediefag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Dette kapitel fremlægger en begrebslig rammesætning, der sætter ord på arbejdsprocesser i forskellige faser af mediefagsforløb, hvor eleverne arbejder med filmproduktion. Med afsæt i en forståelse af arbejdsprocesserne, indleder kapitlet en diskussion af de kompetencer, der kan identificeres i elevernes aktiviteter i mediefag. Kapitlet diskuterer følgende spørgsmål: Hvad karakteriserer elevernes aktiviteter i forløb med filmproduktion? Hvordan kan arbejdsprocesser og faser i elevernes arbejde beskrives? Hvilke kompetencer kommer til udtryk i disse processer og faser?
OriginalsprogDansk
TitelFagdidaktik i mediefag
RedaktørerMimi Olsen
Antal sider14
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagFrydenlund
Udgivelsesår2018
Sider69-82
ISBN (trykt)9788771187694
StatusUdgivet - 2018
SerietitelDidaktik

Bibliografisk note

https://www.frydenlund.dk/varebeskrivelse/3861

    Forskningsområder

  • fagdidaktik, mediefag, kompetencer

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

ID: 136647052