Hvordan udvikler engelsklærere innovativ engelskundervisning?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Lilian Rohde, Professionshøjskolen UCC, Danmark
  • Karen Lund
En innovativ faglig undervisning i engelsk er anderledes end den almindelige praksis i faget i dag. Dette kapitel præsenterer resultater fra et forskningsstudie om, hvorvidt lærerne ændrer deres tænkning om egen praksis, når de får præsenteret og skal gennemføre et innovativt forløb i engelsk, der forud for interventionen blev udviklet af konsulenter og forskere. Forløbet blev gennemført på fire skoler med fire lærerteams, der arbejdede sammen i par omkring 7. og 8. klasser i engelsk. Dette design giver derfor begrænset mulighed for problemorientering og refleksion for lærerne til at der sker grundlæggende ændringer, men der er tegn på udvikling mod en ny fagforståelse. Denne udvikling bygger især på lærernes fokus på samspil med omverdenen og på elevernes mulighed for at udvikle engagement, selvstændighed og kreativitet i forbindelse med forløbet.

OriginalsprogDansk
TitelInnovativ undervisning med it i fagene : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
RedaktørerJeppe Bundsgaard, Marianne Georgsen, Stefan Ting Graf, Thomas Illum Hansen, Charlotte Krogh Skott
Antal sider20
Udgivelsesåraug. 2018
Sider113-133
Kapitel6
ISBN (trykt)9788771841527
StatusUdgivet - aug. 2018
SerietitelDidaktiske Studier
ISSN2446-4546

    Forskningsområder

  • Fremmedsporgsdidaktik, Lærerprofession, Undervisning, Innovation, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 120338699