Hvordan måler vi, om eleverne lærer noget i skolen og trives?

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Af skolereformen fremgår det, at ”Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan, og at trivslen skal styrkes”. Det skal bl.a. ske gennem ”professionel viden og praksis”. Imidlertid er der undersøgelser, der tyder på, at ikke alle elever i folkeskolen lærer noget og trives. I denne artikel præsenteres to ultrakorte evalueringsværktøjer – læringsskalaen og trivselsskalaen – som kan bruges til inden for få minutter at finde ud af, om eleverne lærer noget og trives.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKognition & Paedagogik
Vol/bind29
Nummer111 & 112
Sider (fra-til)122 - 129
Antal sider8
ISSN0906-6225
StatusUdgivet - 2019

    Forskningsområder

  • analoge rating scales, måling læring og trivsel

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 163828692