Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Standard

Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på? / Lassesen, Berit.

Eksamensangst: Et problem vi skal løse i fællesskab. red. / Helle Hvas. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. s. 91-104.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Harvard

Lassesen, B 2015, Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på? i H Hvas (red.), Eksamensangst: Et problem vi skal løse i fællesskab. Samfundslitteratur, Frederiksberg , s. 91-104.

APA

Lassesen, B. (2015). Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på? I H. Hvas (red.), Eksamensangst: Et problem vi skal løse i fællesskab (s. 91-104). Frederiksberg : Samfundslitteratur.

CBE

Lassesen B. 2015. Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på?. Hvas H, red. I Eksamensangst: Et problem vi skal løse i fællesskab. Frederiksberg : Samfundslitteratur. s. 91-104.

MLA

Lassesen, Berit "Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på?". Hvas, Helle (redaktører). Eksamensangst: Et problem vi skal løse i fællesskab. Kapitel 5, Frederiksberg : Samfundslitteratur. 2015, 91-104.

Vancouver

Lassesen B. Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på? I Hvas H, red., Eksamensangst: Et problem vi skal løse i fællesskab. Frederiksberg : Samfundslitteratur. 2015. s. 91-104

Author

Lassesen, Berit. / Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på?. Eksamensangst: Et problem vi skal løse i fællesskab. red. / Helle Hvas. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. s. 91-104

Bibtex

@inbook{250b71d7a01144d4ae2eee0d9e6886e4,
title = "Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres m{\aa}de at undervise p{\aa}?",
abstract = "Mange studerende bliver angste, n{\aa}r de skal til eksamen, og angsten forhindrer dem i at pr{\ae}stere optimalt. Angsten er et stort problem for disse studerende, og deres undervisere, vejledere, r{\aa}dgivere, mentorer, eksaminatorer m.fl. sp{\o}rger sig selv, hvad de kan g{\o}re for at forst{\aa} og hj{\ae}lpe de studerende med at h{\aa}ndtere angsten, s{\aa} den holder op med at dominere eksamensl{\ae}sningen, processen med at skrive opgave eller den mundtlige eksamen. Denne antologi har som m{\aa}l at give forskellige bud p{\aa}, hvorfor nogle studerende bliver eksamensangste, hvordan man kan forebygge eksamensangst, og hvordan man kan hj{\ae}lpe studerende, som har udviklet et angstpr{\ae}get forhold til eksamen. Budene kommer fra forfattere, som har forskellige faglige vinkler p{\aa} eksamensangst. Vinklerne er fra ungdomsforskning, universitetsp{\ae}dagogik,psykiatri, psykologi, retorik og coaching.",
keywords = "Eksamensangst",
author = "Berit Lassesen",
year = "2015",
month = "9",
day = "9",
language = "Dansk",
isbn = "9788759319284",
pages = "91--104",
editor = "Hvas, {Helle }",
booktitle = "Eksamensangst",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på?

AU - Lassesen, Berit

PY - 2015/9/9

Y1 - 2015/9/9

N2 - Mange studerende bliver angste, når de skal til eksamen, og angsten forhindrer dem i at præstere optimalt. Angsten er et stort problem for disse studerende, og deres undervisere, vejledere, rådgivere, mentorer, eksaminatorer m.fl. spørger sig selv, hvad de kan gøre for at forstå og hjælpe de studerende med at håndtere angsten, så den holder op med at dominere eksamenslæsningen, processen med at skrive opgave eller den mundtlige eksamen. Denne antologi har som mål at give forskellige bud på, hvorfor nogle studerende bliver eksamensangste, hvordan man kan forebygge eksamensangst, og hvordan man kan hjælpe studerende, som har udviklet et angstpræget forhold til eksamen. Budene kommer fra forfattere, som har forskellige faglige vinkler på eksamensangst. Vinklerne er fra ungdomsforskning, universitetspædagogik,psykiatri, psykologi, retorik og coaching.

AB - Mange studerende bliver angste, når de skal til eksamen, og angsten forhindrer dem i at præstere optimalt. Angsten er et stort problem for disse studerende, og deres undervisere, vejledere, rådgivere, mentorer, eksaminatorer m.fl. spørger sig selv, hvad de kan gøre for at forstå og hjælpe de studerende med at håndtere angsten, så den holder op med at dominere eksamenslæsningen, processen med at skrive opgave eller den mundtlige eksamen. Denne antologi har som mål at give forskellige bud på, hvorfor nogle studerende bliver eksamensangste, hvordan man kan forebygge eksamensangst, og hvordan man kan hjælpe studerende, som har udviklet et angstpræget forhold til eksamen. Budene kommer fra forfattere, som har forskellige faglige vinkler på eksamensangst. Vinklerne er fra ungdomsforskning, universitetspædagogik,psykiatri, psykologi, retorik og coaching.

KW - Eksamensangst

UR - https://www.statsbiblioteket.dk/au/#/search?query=recordID:"sb_6173903"

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788759319284

SP - 91

EP - 104

BT - Eksamensangst

A2 - Hvas, Helle

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -