Hvordan hænger ens mindset sammen med evnen til at håndtere fejl?

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Er det tilladt at fejle i løsningen af matematikopgaver? Det spørgsmål kan ikke svares entydigt, for det kommer an på både lærerens og elevens mindset eller overbevisning i forhold til det at fejle. En matematikopgave har oftest et facit, et resultat, som svar på spørgsmål i opgaven – et svar som kan oftest kan vurderes rigtigt eller forkert. I denne artikel vil fokus være på, hvorfor vi alle fejler, om gode og dårlige fejl og hvordan vi kan arbejde med fejl i matematikundervisningen.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer3
TidsskriftLiv i Skolen
Vol/bind1/2018
Sider (fra-til)24-33
Antal sider10
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - jan. 2018

    Forskningsområder

  • Dynamisk Mindset, Matematik-didaktik, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 120490513