TY - RPRT
T1 - Hvor svært kan det være?
T2 - portfolio, ansvar for læring, kvalitet i arbejdet
AU - Hansbøl, Mikala
AU - Langager, Søren
PY - 2004
Y1 - 2004
N2 - Forskningsrapporten er udarbejdet i tilknytning til ITMF projektet Portfolio, ansvar for læring, kvalitet i arbejdet. I rapporten undersøges muligheder og barrierer ved brugen af digitale portfolioværktøjer i skolen med særlig fokus på elevernes læring og refleksion over egen læring, lærer-elev dialog og planlægning af undervisningsforløb. Erfaringerne fra et ikke vellykket praktisk portfolio-forløb analyseres og knyttes sammen med overvejelser over pædagogisk design af digitale portfolios og indblik i forskellige traditioner inden for portfolio-området.
AB - Forskningsrapporten er udarbejdet i tilknytning til ITMF projektet Portfolio, ansvar for læring, kvalitet i arbejdet. I rapporten undersøges muligheder og barrierer ved brugen af digitale portfolioværktøjer i skolen med særlig fokus på elevernes læring og refleksion over egen læring, lærer-elev dialog og planlægning af undervisningsforløb. Erfaringerne fra et ikke vellykket praktisk portfolio-forløb analyseres og knyttes sammen med overvejelser over pædagogisk design af digitale portfolios og indblik i forskellige traditioner inden for portfolio-området.
M3 - Rapport
SN - 87-7613-087-8
BT - Hvor svært kan det være?
PB - Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag
CY - København
ER -