"Hvis noget skulle være anderledes, så skulle børnene også kunne bestemme": børns fortællinger om hvordan de har mærket, forstået, hørt og deltaget i skolereformen

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

I denne artikel er bestræbelsen, at sætte et andet perspektiv på skolereformen end de voksnes. Jeg ønsker, at få en række børns fortællinger om, hvordan skoledagen ser ud efter reformen. Hvad ved de om reformen? Har eleverne oplevet at blive hørt og inddraget i reformen? Hvordan har eleverne mærket, forstået, set og hørt reformen. Kapitlet er skrevet på baggrund af filmen ”Vi får lige en lufter – skolereformen set i børnehøjde” (2015).
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bind77
Nummer1
Sider (fra-til)63-73
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 1 mar. 2016

    Forskningsområder

  • Skolereform, Demokrati, Skolehverdag, Børneperspektiv, Grundskole, Dannelse/demokrati/værdier

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 103648345