Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø? Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Standard

Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø? Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum. / Stenalt, Maria Hvid; Jensen, Tine Wirenfeldt.

I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Nr. 5, 2008, s. 10-15.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Harvard

Stenalt, MH & Jensen, TW 2008, 'Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø? Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum' Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, nr. 5, s. 10-15.

APA

Stenalt, M. H., & Jensen, T. W. (2008). Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø? Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum. Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, (5), 10-15.

CBE

Stenalt MH, Jensen TW. 2008. Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø? Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum. Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. (5):10-15.

MLA

Stenalt, Maria Hvid og Tine Wirenfeldt Jensen. "Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø? Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum". Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 2008, (5). 10-15.

Vancouver

Stenalt MH, Jensen TW. Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø? Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum. Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 2008;(5):10-15.

Author

Stenalt, Maria Hvid ; Jensen, Tine Wirenfeldt. / Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø? Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum. I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 2008 ; Nr. 5. s. 10-15.

Bibtex

@article{6bc1889f8f2a42b384c48e008e7b49b1,
title = "Hvad er et godt virtuelt l{\ae}ringsmilj{\o}?: Betydningen af klimaet i det medierede l{\ae}ringsrum",
abstract = "Vi vil i denne artikel pege p{\aa} vigtigheden af at forholde sig til det virtuelle l{\ae}ringsklima i forbindelse med brug af virtuelle l{\ae}ringsmilj{\o}er p{\aa} universiteterne. I »Teaching for Quality Learning at University« (2003) inkluderer Biggs classroom climate som en vigtig faktor til at skabe sammenh{\ae}ng i undervisningen og bruger graden af trustworthiness som en m{\aa}de at beskrive et klima p{\aa}. I artiklen anvender vi Biggs’ begreber i relation til et medieret l{\ae}ringsklima og unders{\o}ger, hvad der kan motivere og demotivere studerende til at engagere sig i et virtuelt l{\ae}ringsrum. Som centrale omr{\aa}der, der med fordel kan inddrages for at skabe et bedre virtuelt l{\ae}ringsklima for studerende, peger vi p{\aa} faktorer s{\aa}som at udnytte den generelle udvikling hen imod web 2.0 samt en {\o}get opm{\ae}rksomhed p{\aa} design og kommunikation.",
author = "Stenalt, {Maria Hvid} and Jensen, {Tine Wirenfeldt}",
year = "2008",
language = "Dansk",
pages = "10--15",
journal = "Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "CAST - Center for Anvendt Sundhedstjenesteforskning og Teknologivurdering, SDU",
number = "5",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø?

T2 - Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum

AU - Stenalt, Maria Hvid

AU - Jensen, Tine Wirenfeldt

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - Vi vil i denne artikel pege på vigtigheden af at forholde sig til det virtuelle læringsklima i forbindelse med brug af virtuelle læringsmiljøer på universiteterne. I »Teaching for Quality Learning at University« (2003) inkluderer Biggs classroom climate som en vigtig faktor til at skabe sammenhæng i undervisningen og bruger graden af trustworthiness som en måde at beskrive et klima på. I artiklen anvender vi Biggs’ begreber i relation til et medieret læringsklima og undersøger, hvad der kan motivere og demotivere studerende til at engagere sig i et virtuelt læringsrum. Som centrale områder, der med fordel kan inddrages for at skabe et bedre virtuelt læringsklima for studerende, peger vi på faktorer såsom at udnytte den generelle udvikling hen imod web 2.0 samt en øget opmærksomhed på design og kommunikation.

AB - Vi vil i denne artikel pege på vigtigheden af at forholde sig til det virtuelle læringsklima i forbindelse med brug af virtuelle læringsmiljøer på universiteterne. I »Teaching for Quality Learning at University« (2003) inkluderer Biggs classroom climate som en vigtig faktor til at skabe sammenhæng i undervisningen og bruger graden af trustworthiness som en måde at beskrive et klima på. I artiklen anvender vi Biggs’ begreber i relation til et medieret læringsklima og undersøger, hvad der kan motivere og demotivere studerende til at engagere sig i et virtuelt læringsrum. Som centrale områder, der med fordel kan inddrages for at skabe et bedre virtuelt læringsklima for studerende, peger vi på faktorer såsom at udnytte den generelle udvikling hen imod web 2.0 samt en øget opmærksomhed på design og kommunikation.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 10

EP - 15

JO - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 5

ER -