DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Standard

Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg. / Hansen, Thomas Illum; Bundsgaard, Jeppe; Georgsen, Marianne; Graf, Stefan Ting; Skott, Charlotte Krog.

Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. red. / Jeppe Bundsgaard; Marianne Georgsen; Stefan Ting Graf; Thomas Illum Hansen; Charlotte Krog Skott. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018. s. 17-49 (Didaktiske studier, Bind 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Harvard

Hansen, TI, Bundsgaard, J, Georgsen, M, Graf, ST & Skott, CK 2018, Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg. i J Bundsgaard, M Georgsen, ST Graf, TI Hansen & CK Skott (red), Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. Aarhus Universitetsforlag, Aarhus, Didaktiske studier, bind 3, s. 17-49.

APA

Hansen, T. I., Bundsgaard, J., Georgsen, M., Graf, S. T., & Skott, C. K. (2018). Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg. I J. Bundsgaard, M. Georgsen, S. T. Graf, T. I. Hansen, & C. K. Skott (red.), Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I (s. 17-49). Aarhus Universitetsforlag. Didaktiske studier Bind 3

CBE

Hansen TI, Bundsgaard J, Georgsen M, Graf ST, Skott CK. 2018. Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg. Bundsgaard J, Georgsen M, Graf ST, Hansen TI, Skott CK, red. I Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. s. 17-49. (Didaktiske studier, Bind 3).

MLA

Hansen, Thomas Illum o.a.. "Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg"., Bundsgaard, Jeppe, Georgsen, Marianne Graf, Stefan Ting Hansen, Thomas Illum Skott, Charlotte Krog (red.). Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. Kapitel 2, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. (Didaktiske studier, Bind 3). 2018, 17-49.

Vancouver

Hansen TI, Bundsgaard J, Georgsen M, Graf ST, Skott CK. Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg. I Bundsgaard J, Georgsen M, Graf ST, Hansen TI, Skott CK, red., Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 2018. s. 17-49. (Didaktiske studier, Bind 3).

Author

Hansen, Thomas Illum ; Bundsgaard, Jeppe ; Georgsen, Marianne ; Graf, Stefan Ting ; Skott, Charlotte Krog. / Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg. Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. red. / Jeppe Bundsgaard ; Marianne Georgsen ; Stefan Ting Graf ; Thomas Illum Hansen ; Charlotte Krog Skott. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018. s. 17-49 (Didaktiske studier, Bind 3).

Bibtex

@inbook{6bcee8c5580644ee9d1b7c96d7dd6cde,
title = "Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskolefors{\o}g",
abstract = "I dette kapitel pr{\ae}senteres det overordnede interventionsdesign bag de tre demonstrationsskolefors{\o}g, der formidles i n{\ae}rv{\ae}rende forskningsantologi. Pr{\ae}sentationen tjener to form{\aa}l. Dels danner kapitlet baggrund for l{\ae}sning af de andre bidrag i antologien, da interventionsdesignet har betydning for s{\aa}vel de forskellige fors{\o}g som de tilknyttede former for f{\o}lgeforskning, der pr{\ae}senteres i de andre kapitler. Dels formidler kapitlet de bagvedliggende tanker og principper, der har gjort det muligt at arbejde systematisk med interventioner p{\aa} tv{\ae}rs af tre projekter og 14 skoler. Med afs{\ae}t i socio-{\o}kologisk systemteori international interventionsforskning giver vi et bud p{\aa} et metasprog for interventioner i skoleregi, der som afslutning p{\aa} kapitlet bliver anvendt og eksemplificeret med en analyse og diskussion af interventionerne i de tre demonstrationsskoleprojekter.",
keywords = "Komepetenceudvikling, It-didaktik, Folkeskole, Grundskole, Komepetenceudvikling, It-didaktik, Folkeskole, Grundskole",
author = "Hansen, {Thomas Illum} and Jeppe Bundsgaard and Marianne Georgsen and Graf, {Stefan Ting} and Skott, {Charlotte Krog}",
year = "2018",
language = "Dansk",
isbn = "978 87 7184 412 2",
series = "Didaktiske studier",
publisher = "Aarhus Universitetsforlag",
pages = "17--49",
editor = "Jeppe Bundsgaard and Marianne Georgsen and Graf, {Stefan Ting} and Hansen, {Thomas Illum} and Skott, {Charlotte Krog}",
booktitle = "Skoleudvikling med IT",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg

AU - Hansen, Thomas Illum

AU - Bundsgaard, Jeppe

AU - Georgsen, Marianne

AU - Graf, Stefan Ting

AU - Skott, Charlotte Krog

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - I dette kapitel præsenteres det overordnede interventionsdesign bag de tre demonstrationsskoleforsøg, der formidles i nærværende forskningsantologi. Præsentationen tjener to formål. Dels danner kapitlet baggrund for læsning af de andre bidrag i antologien, da interventionsdesignet har betydning for såvel de forskellige forsøg som de tilknyttede former for følgeforskning, der præsenteres i de andre kapitler. Dels formidler kapitlet de bagvedliggende tanker og principper, der har gjort det muligt at arbejde systematisk med interventioner på tværs af tre projekter og 14 skoler. Med afsæt i socio-økologisk systemteori international interventionsforskning giver vi et bud på et metasprog for interventioner i skoleregi, der som afslutning på kapitlet bliver anvendt og eksemplificeret med en analyse og diskussion af interventionerne i de tre demonstrationsskoleprojekter.

AB - I dette kapitel præsenteres det overordnede interventionsdesign bag de tre demonstrationsskoleforsøg, der formidles i nærværende forskningsantologi. Præsentationen tjener to formål. Dels danner kapitlet baggrund for læsning af de andre bidrag i antologien, da interventionsdesignet har betydning for såvel de forskellige forsøg som de tilknyttede former for følgeforskning, der præsenteres i de andre kapitler. Dels formidler kapitlet de bagvedliggende tanker og principper, der har gjort det muligt at arbejde systematisk med interventioner på tværs af tre projekter og 14 skoler. Med afsæt i socio-økologisk systemteori international interventionsforskning giver vi et bud på et metasprog for interventioner i skoleregi, der som afslutning på kapitlet bliver anvendt og eksemplificeret med en analyse og diskussion af interventionerne i de tre demonstrationsskoleprojekter.

KW - Komepetenceudvikling

KW - It-didaktik

KW - Folkeskole

KW - Grundskole

KW - Komepetenceudvikling

KW - It-didaktik

KW - Folkeskole

KW - Grundskole

UR - https://unipress.dk/udgivelser/s/skoleudvikling-med-it/

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978 87 7184 412 2

T3 - Didaktiske studier

SP - 17

EP - 49

BT - Skoleudvikling med IT

A2 - Bundsgaard, Jeppe

A2 - Georgsen, Marianne

A2 - Graf, Stefan Ting

A2 - Hansen, Thomas Illum

A2 - Skott, Charlotte Krog

PB - Aarhus Universitetsforlag

CY - Aarhus

ER -