Aarhus Universitets segl

Fra Kina med knus: Om at undervise på en international læreruddannelse

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Dokumenter

  • Institut for Didaktik
 Hvad stiller man op med undervisningen i pædagogik, når lokalet er fuld af studerende fra et totalitært skolesystem? Svar: Man prøver sig frem og lægger mærke til, hvad man selv og den danske læreruddannelse kan lærer af det. På læreruddannelsen Vordingborg har der gennem tre år været et pilotprojekt med en international læreruddannelse. Det er der kommet mange meget forskellige erfaringer ud af. Én af dem er nødvendigheden af at revurdere, hvad de studerende kan, ved og har brug for. Én anden er, at internationale studerende giver udfordringer, som kan overføres på den danske seminariedidaktik.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Nummer4
Sider (fra-til)34-40
Antal sider7
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 2008

    Forskningsområder

  • international co-operation, læreruddannelse, studere

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 197141