Aarhus Universitets segl

Fra blæksprutte til tværfaglig katalysator

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Standard

Fra blæksprutte til tværfaglig katalysator. / Nordentoft, Helle Merete.

I: VejlderForum, Nr. 3, 08.2014.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@article{291ec867071a478aaf17d568ea6a64a0,
title = "Fra bl{\ae}ksprutte til tv{\ae}rfaglig katalysator",
abstract = "Denne artikel s{\ae}tter fokus p{\aa}, hvordan vejlederen kan positionere sig p{\aa} fremtidens arbejdsmarked, hvor tv{\ae}rfaglighed er blevet det nye flagskib. I artiklen argumenterer jeg for, at vejledere b{\o}r udnytte deres organisatoriske indsigter og centrale placering ved at fokusere mere p{\aa} hvad de vil end hvad de kan gennem fx at kortl{\ae}gge en kernefaglighed, som hurtigt overhales indenom af nye dagsordner i en tid, som pr{\ae}ges af flygtige og omskiftelige vilk{\aa}r. Tiden kalder p{\aa} proces- fremfor ekspertkompetencer – dvs. viden om hvordan fremfor viden om hvad. Jeg ser s{\aa}ledes fremtidens vejleder som en tv{\ae}rfaglig katalysator, der kan facilitere tv{\ae}rfaglighed i relevante fora med henblik p{\aa} at kvalificere vejledningspraksis. ",
keywords = "vejleder, kompetence, tv{\ae}rfaglig, Fremtid, Facilitering af videnprocesser, Tv{\ae}rfaglighed , Vejledning, Kompetenceudvikling, Facilitering af videnprocesser, Tv{\ae}rfaglighed , Vejledning, Kompetenceudvikling",
author = "Nordentoft, {Helle Merete}",
year = "2014",
month = aug,
language = "Dansk",
journal = "VejlederForum Magasinet",
issn = "1603-9211",
number = "3",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Fra blæksprutte til tværfaglig katalysator

AU - Nordentoft, Helle Merete

PY - 2014/8

Y1 - 2014/8

N2 - Denne artikel sætter fokus på, hvordan vejlederen kan positionere sig på fremtidens arbejdsmarked, hvor tværfaglighed er blevet det nye flagskib. I artiklen argumenterer jeg for, at vejledere bør udnytte deres organisatoriske indsigter og centrale placering ved at fokusere mere på hvad de vil end hvad de kan gennem fx at kortlægge en kernefaglighed, som hurtigt overhales indenom af nye dagsordner i en tid, som præges af flygtige og omskiftelige vilkår. Tiden kalder på proces- fremfor ekspertkompetencer – dvs. viden om hvordan fremfor viden om hvad. Jeg ser således fremtidens vejleder som en tværfaglig katalysator, der kan facilitere tværfaglighed i relevante fora med henblik på at kvalificere vejledningspraksis.

AB - Denne artikel sætter fokus på, hvordan vejlederen kan positionere sig på fremtidens arbejdsmarked, hvor tværfaglighed er blevet det nye flagskib. I artiklen argumenterer jeg for, at vejledere bør udnytte deres organisatoriske indsigter og centrale placering ved at fokusere mere på hvad de vil end hvad de kan gennem fx at kortlægge en kernefaglighed, som hurtigt overhales indenom af nye dagsordner i en tid, som præges af flygtige og omskiftelige vilkår. Tiden kalder på proces- fremfor ekspertkompetencer – dvs. viden om hvordan fremfor viden om hvad. Jeg ser således fremtidens vejleder som en tværfaglig katalysator, der kan facilitere tværfaglighed i relevante fora med henblik på at kvalificere vejledningspraksis.

KW - vejleder

KW - kompetence

KW - tværfaglig

KW - Fremtid

KW - Facilitering af videnprocesser

KW - Tværfaglighed

KW - Vejledning

KW - Kompetenceudvikling

KW - Facilitering af videnprocesser

KW - Tværfaglighed

KW - Vejledning

KW - Kompetenceudvikling

M3 - Tidsskriftartikel

JO - VejlederForum Magasinet

JF - VejlederForum Magasinet

SN - 1603-9211

IS - 3

ER -