Abstract
Dette temanummer udspringer af vores mangeårige interesse for og arbejde med forskningsetik i det pædagogisk psykologiske felt.
Diskussioner om forskningsetik er til stadighed relevante. Men dette temanummer er særligt motiveret af vores ønske om at sætte fokus på forskningsetiske diskussio-ner i en tid, hvor vi ser en risiko for at samtaler om etik drukner i at finde rundt i GDPR regler og praksisser.
Diskussioner om forskningsetik er til stadighed relevante. Men dette temanummer er særligt motiveret af vores ønske om at sætte fokus på forskningsetiske diskussio-ner i en tid, hvor vi ser en risiko for at samtaler om etik drukner i at finde rundt i GDPR regler og praksisser.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Nordiske Udkast |
Vol/bind | 51 |
Nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 1-3 |
ISSN | 1396-3953 |
Status | Udgivet - 2024 |