Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Forbrugeropfattelse og anvendelse af Nøglehulsmærket

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Nøglehulsmærket har til formål at hjælpe os med at træffe et bedre ernæringsmæssigt valg inden for en produktkategori, men påvirker mærket egentlig vores opfattelse af produktet – og hvordan? Denne rapport har til hensigt at afdække disse spørgsmål gennem en spørgeskemaundersøgelse omhandlende danske forbrugeres opfattelse og anvendelse af Nøglehullet generelt og inden for forskellige produktkategorier. Fire forbrugertyper identificeres: de, der aktivt vælger Nøglehulsmærkede produkter, når de lægger mærke til dem; de der ”svinger” og både vælger og fravælger specifikke Nøglehulsmærkede produkter; de, der som udgangspunkt fravælger Nøglehulsmærket; og de, der slet ikke lægger mærke til Nøglehullet. Disse grupper har forskellig viden om og opfattelse af Nøglehullet, men helt overordnet er forbrugernes opfattelse af Nøglehulsmærket generelt overvejende positiv.
OriginalsprogDansk
ForlagDCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug
Vol/bind183
Antal sider100
ISBN (Trykt)978-87-93998-38-4.
Rekvirerende organMinisteriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri
StatusUdgivet - 27 jan. 2021
SerietitelDCA rapport
Nummer183
ISSN2245-1684

Bibliografisk note

Linket til højre henviser til rapporten i trykt format til download. Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med følgebrev.

Note vedr. afhandling

Journal 2020-0086161

    Forskningsområder

  • T0-2021

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 209110606