Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Folkeskolen år 2025: Hvad holder og hvad bliver anderledes?

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Standard

Folkeskolen år 2025 : Hvad holder og hvad bliver anderledes? / Knoop, Hans Henrik.

I: Folkeskolen, 2008.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@article{7333f6f0e88611dd830f000ea68e967b,
title = "Folkeskolen {\aa}r 2025: Hvad holder og hvad bliver anderledes?",
abstract = "Sp{\aa}domme frems{\ae}ttes i sagens natur altid p{\aa} et tvivlsomt grundlag - fordi fremtiden bliver til i blind tilf{\ae}ldighed, hvis ikke vi g{\o}r os tanker om, hvordan den skal tage sig ud, og fordi den skole vi st{\aa}r med i dag netop p{\aa} mange m{\aa}der er blevet til i blind tilf{\ae}ldighed, s{\aa} vi st{\aa}r med en masse problemer, vi snildt kunne have v{\ae}ret foruden, og en masse muligheder, der ikke bliver ordentlig udnyttet. Vi b{\o}r af samme {\aa}rsag dog ikke forfalde til blindt at klandre, de kom f{\o}r os, for selvf{\o}lgelig vidste ej heller de helt, hvad de gjorde - og de gjorde sikkert i det store hele deres bedste, fordi mennesker til alle tider m{\aa} formodes at have v{\ae}ret drevet til dette, i lyset af at alternativet formodentlig altid har v{\ae}ret sv{\ae}rt at leve med. Men hvis folkeskolen ikke er virkelig god i 2025, vil den formodentlig v{\ae}re udkonkurreret, for samfundet har ganske enkelt ikke r{\aa}d til at skolen mislykkes.",
author = "Knoop, {Hans Henrik}",
year = "2008",
language = "Dansk",
journal = "Folkeskolen",
issn = "0015-5837",

}

RIS

TY - INPR

T1 - Folkeskolen år 2025

T2 - Hvad holder og hvad bliver anderledes?

AU - Knoop, Hans Henrik

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - Spådomme fremsættes i sagens natur altid på et tvivlsomt grundlag - fordi fremtiden bliver til i blind tilfældighed, hvis ikke vi gør os tanker om, hvordan den skal tage sig ud, og fordi den skole vi står med i dag netop på mange måder er blevet til i blind tilfældighed, så vi står med en masse problemer, vi snildt kunne have været foruden, og en masse muligheder, der ikke bliver ordentlig udnyttet. Vi bør af samme årsag dog ikke forfalde til blindt at klandre, de kom før os, for selvfølgelig vidste ej heller de helt, hvad de gjorde - og de gjorde sikkert i det store hele deres bedste, fordi mennesker til alle tider må formodes at have været drevet til dette, i lyset af at alternativet formodentlig altid har været svært at leve med. Men hvis folkeskolen ikke er virkelig god i 2025, vil den formodentlig være udkonkurreret, for samfundet har ganske enkelt ikke råd til at skolen mislykkes.

AB - Spådomme fremsættes i sagens natur altid på et tvivlsomt grundlag - fordi fremtiden bliver til i blind tilfældighed, hvis ikke vi gør os tanker om, hvordan den skal tage sig ud, og fordi den skole vi står med i dag netop på mange måder er blevet til i blind tilfældighed, så vi står med en masse problemer, vi snildt kunne have været foruden, og en masse muligheder, der ikke bliver ordentlig udnyttet. Vi bør af samme årsag dog ikke forfalde til blindt at klandre, de kom før os, for selvfølgelig vidste ej heller de helt, hvad de gjorde - og de gjorde sikkert i det store hele deres bedste, fordi mennesker til alle tider må formodes at have været drevet til dette, i lyset af at alternativet formodentlig altid har været svært at leve med. Men hvis folkeskolen ikke er virkelig god i 2025, vil den formodentlig være udkonkurreret, for samfundet har ganske enkelt ikke råd til at skolen mislykkes.

M3 - Bidrag til avis - Avisartikel

JO - Folkeskolen

JF - Folkeskolen

SN - 0015-5837

ER -