Følelser og pædagogik i samfundsteoretisk perspektiv

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

Anmeldelsen gennemgår Peter Østergaard Andersens udgivelse om følelser og pædagogik. Især peges på betydningen af, hvordan de ansatte i daginstitutioner "læser" børns humør og følelsesliv - ikke mindst de såkaldt dårlige følelser, som i modsætning til de positive følelser søges undgået, fordi de muligvis er udtryk for dårlig trivsel. Bogen anbefales til professionsuddannelserne.
OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskrift for professionsstudier
Vol/bind14
Nummer27
Sider (fra-til)128-129
Antal sider2
ISSN2446-0273
StatusUdgivet - 10 okt. 2018

    Forskningsområder

  • Følelser, Pædagogik, Samfundsteori

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 134607077