Feedback i matematik: et litteraturstudie

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Feedback bliver i litteraturen igen og igen fremhævet som et af de mest effektive midler til at fremme elevers præstationer i skolen (Hartberg, Dobson, & Gran, 2012; Hattie & Timperley, 2007; Wiliam, 2015). Dette på trods af, at flere forskere påpeger, at feedback ikke altid er læringsfremmende (Hattie & Gan, 2011), og nogle endda viser, at feedback kan have en negativ virkning i forhold til præstationer (Kluger & DeNisi, 1996). Artiklen vil undersøge disse tilsyneladende modstridende resultater ved at stille spørgsmålet: Under hvilke forudsætninger virker feedback i matematik læringsfremmende? Dette gøres ved at dykke ned i forskningslitteraturen omhandlende feedback ud fra en række temaer for på den måde at besvare ovenstående spørgsmål.
OriginalsprogDansk
TitelFeedback i matematik
RedaktørerRasmus Greve Henriksen
Antal sider12
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Udgivelsesår26 jun. 2017
Sider9-20
Kapitel1
ISBN (trykt)978-87-7160-380-4
StatusUdgivet - 26 jun. 2017
SerietitelUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 110248799