Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Fagligt dygtige lærere = bedre elever

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

Artiklen bringer en bekymret kommentar til flere internationale komparative undersøgelser af lærerstuderendes og ny-uddannede læreres kompetencer. Undersøgelserne viser nemlig, at flere nordeuropæiske lande - dog ikke Finland - har problemer - og at asiatiske lande, ligesom i PISA, tilsyneladende, opnår meget bedre resultater, også på "bløde" områder som didaktisk viden og kompetence, osv.
OriginalsprogDansk
TidsskriftBerlingske Tidende
Sider (fra-til)29
Antal sider1
ISSN0106-4223
StatusUdgivet - 22 dec. 2013

Bibliografisk note

Artiklen indgår som "Kommentar", s. 29 i Berlingske d. 22.12.13

    Forskningsområder

  • Lærerkompetencer, Læreruddannelse, fagdidaktik, Almen fagdidaktik, PISA 2012

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 67854432