Faglighed, trivsel og klasseledelse

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Artiklen diskuterer klasseledelse i forhold til tidens krav om øget disciplin. Der argumenteres for, at den hensigtsmæssige klasseledelse og det gode læringssamarbejde opstår, når elever mødes som værdige samarbejdspartnere, og hvis den voksne, der har den faglige kompetence, er en kompetent didaktiker, som overbeviser om udviklingsmulighederne gennem det faglige, fordi vedkommende kan tænke og agere konstruktivt som faglig og social leder.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen
Vol/bind35
Nummer101
Sider (fra-til)95-111
Antal sider17
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - apr. 2015

    Forskningsområder

  • trivsel, klasseledelse, lærerautoritet, målstyret undervisning, folkeskole, ro og uro i skolen, faglighed, uro og ro i klassen

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

ID: 86056150