Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Evidens, modernisering, dannelse... og håbet om globalt fællesskab

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Dansk skolepolitik har siden 1990’erne gennemgået voldsomme forandringer. I vores samarbejde med Katrin Hjort, er det formentlig i særdeleshed tre tematikker, som har præget vores diskussioner om skolepolitikken, debatterne om den samt den ændring af praksis, som er fulgt med i kølvandet, nemlig: evidens, modernisering og dannelse. I dette kapitel udfolder vi, hvordan disse temaer har udviklet sig, samt hvordan de i høj grad spiller sammen, og herigennem hver især forstærkes. I dette lys lurer spørgsmålet gennem kapitlet om, hvordan vi mon kan fastholde håbet om globalt fællesskab i en eller anden forstand.
OriginalsprogDansk
TitelTransformationer? Modernisering og professionalisering i Norden : Et festskrift til Katrin Hjort
RedaktørerJakob Ditlev Bøje, Peter Henrik Raae
Vol/bind116-2020
ForlagInstitut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelsesårsep. 2020
Sider131-149
ISBN (trykt)978-87-7938-142-1
StatusUdgivet - sep. 2020
SerietitelGymnasiepædagogik
Nummer116
ISSN1399-6096

    Forskningsområder

  • evidens, modernisering, dannelse

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 197242041