Abstract
ACEIs skala Global Guidelines Assesment (GGA) er en systematisk metode til at observere kvaliteten i dagtilbud. GGA er designet til at give
fagpersoner mulighed for at vurdere og forbedre dagtilbuddenes kvalitet. GGA indeholder 76 punkter på tværs af fem
subskalaer: (a) Miljø og fysiske omgivelser, (b) Den pædagogiske planlægning (c) Pædagoger (d) Samarbejde udadtil – i forhold til familier og andre
samarbejdsparter (e) Børn med særlige behov. Materialet er oprindeligt udviklet i 1999 af mere end 80 fagpersoner repræsenterende dagtilbud fra 27 lande på et fælles symposium arrangeret af Foreningen for Childhood Education International
(ACEI) og Verdensorganisationen for Early Childhood Education (OMEP). Materialet er nu oversat til dansk.
fagpersoner mulighed for at vurdere og forbedre dagtilbuddenes kvalitet. GGA indeholder 76 punkter på tværs af fem
subskalaer: (a) Miljø og fysiske omgivelser, (b) Den pædagogiske planlægning (c) Pædagoger (d) Samarbejde udadtil – i forhold til familier og andre
samarbejdsparter (e) Børn med særlige behov. Materialet er oprindeligt udviklet i 1999 af mere end 80 fagpersoner repræsenterende dagtilbud fra 27 lande på et fælles symposium arrangeret af Foreningen for Childhood Education International
(ACEI) og Verdensorganisationen for Early Childhood Education (OMEP). Materialet er nu oversat til dansk.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | ACEI Global Guidelines Assessment |
Antal sider | 25 |
Forlag | ACEI - Association for Childhood Education International |
Publikationsdato | 2018 |
Sider | 1-25 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- Evaluering
- Dagtilbud
- Early childhood
- Pædagogprofession