Et nordisk komparativt perspektiv på resultater fra den danske forsøgsordning med undervisningsassistenter i grundskolen

Frans Ørsted Andersen, Gitte Højfeldt, Andreas Rasch-Christiansen, Taru Piironen

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

    Abstract

    Artiklen opsummerer resultaterne fra den to-årige danske forsøgsperiode med brug af undervisningsassistenter, der enten kan være pædagoger, lærerstuderende eller pædagogmedhjælpere, set i et nordisk perspektiv, dvs. tilsvarende resultater fra primært Finland - men også Norge og Storbritannien - inddrages.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftKognition & Pædagogik
    Vol/bind22
    Nummer85
    Sider (fra-til)46-64
    Antal sider18
    ISSN0906-6225
    StatusUdgivet - 20 sep. 2012

    Emneord

    • Undervisningsassistenter
    • Inklusion
    • Specialpædagogik
    • Relationer
    • Læring
    • Grundskole

    Citationsformater