En kortlægning af arbejdet med evidensbaserede metoder i daginstitutioner i tre kommmuner. Når evidens møder den pædagogiske hverdag, rapport 2

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Dokumenter

  • Merete Wiberg
  • Anne Mette Buus, UC VIA
  • ,
  • Trine Holck Grundahl, UV VIA
  • ,
  • Stine Del Pin Hamilton, UC VIA
  • ,
  • Palle Rasmussen, Aalborg Universitet
  • ,
  • Ulla Nørtoft, UC VIA
Forskningsprojektet "Når evidens møder den pædagogiske hverdag", som udføres i samarbejde mellem Aalborg Universitet og UC VIA med støtte fra BUPL's forskningsfond, undersøger indførelsen af evidensbaserede metoder i danske daginstitutioner med fokus på Midt- og Vestjylland. I denne rapport fremlægges en kortlægning af arbejdet med evidensbaseret praksis i tre jyske kommuner. Hvem tager initiativ til dette, og hvordan forstår de evidensbaseret pædagogisk praksis? Hvilke metoder og koncepter er der tale om, og hvor udbredte er de? Kortlægningen er sket med brug af tre forskellige empiriske metoder, bnemlig halvstrukturerede interviews, spørgeskemaundersøgelse samt indsamling og analyse af offentlige dokumenter.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg
ForlagAalborg Universitet, Institut for Læring og Filosofi
Antal sider55
ISBN (Elektronisk)978-87-91543-87-6
StatusUdgivet - 2012
SerietitelForskningsrapport
Nummer25

    Forskningsområder

  • evidensbasering , børn, styring, kommunal, daginstitution, pædagogik, Early childhood, Evidens, Dagtilbud

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 51855316