Aarhus Universitets segl

”En kort, en lang: reklamefilmen og spillefilmen”

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  • Institut for Informations- og Medievidenskab
På Statsbiblioteket i Århus er man i færd med at digitalisere over 10.000 biograf- og tv-reklamer fra ca. 1908 til 2004. Samlingen giver en unik mulighed for at studere alt fra udviklingen af hårmode til IT-terminologiens forunderlige vej ind i det danske sprog. Denne artikel kaster et nærmere blik på stiltræk og henvendelsesform i de to udtryksformer, som mødes i biografens mørke: biografreklamen og spillefilmen.
Udgivelsesdato: Juni
OriginalsprogDansk
Tidsskrift16:9
Nummer22
Antal sider9
ISSN1603-5194
StatusUdgivet - 2007

Bibliografisk note

Paper id:: http://www.16-9.dk/2007-06/side05_feature2.htm

    Forskningsområder

  • reklamefilm, biograf, freeze frame, zoom, Garrett Brown, Hal Mohr

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

ID: 14843554