”En kort, en lang: reklamefilmen og spillefilmen”

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

    Abstract

    På Statsbiblioteket i Århus er man i færd med at digitalisere over 10.000 biograf- og tv-reklamer fra ca. 1908 til 2004. Samlingen giver en unik mulighed for at studere alt fra udviklingen af hårmode til IT-terminologiens forunderlige vej ind i det danske sprog. Denne artikel kaster et nærmere blik på stiltræk og henvendelsesform i de to udtryksformer, som mødes i biografens mørke: biografreklamen og spillefilmen.
    Udgivelsesdato: Juni
    OriginalsprogDansk
    Tidsskrift16:9
    Nummer22
    Antal sider9
    ISSN1603-5194
    StatusUdgivet - 2007

    Emneord

    • reklamefilm, biograf, freeze frame, zoom
    • Garrett Brown, Hal Mohr

    Citationsformater