DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Elevpraksis: Data fra elevsurvey i AUUC-konsortiets demonstrationsskoleprojekter. Teknisk rapport

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Standard

Elevpraksis : Data fra elevsurvey i AUUC-konsortiets demonstrationsskoleprojekter. Teknisk rapport. / Pettersson, Morten; Hansen, Thomas Illum; Bundsgaard, Jeppe.

Odense : Læremiddel.dk, 2016. 30 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Pettersson, Morten ; Hansen, Thomas Illum ; Bundsgaard, Jeppe. / Elevpraksis : Data fra elevsurvey i AUUC-konsortiets demonstrationsskoleprojekter. Teknisk rapport. Odense : Læremiddel.dk, 2016. 30 s.

Bibtex

@book{ec8af3979e2e4f0c8924b045f9f64eaa,
title = "Elevpraksis: Data fra elevsurvey i AUUC-konsortiets demonstrationsskoleprojekter. Teknisk rapport",
abstract = "I Demonstrationsskoleprojektet er der indsamlet sp{\o}rgeskemaer fra elever p{\aa} 3.-8. klassetrin. Alle elever i en klasse er udvalgt til at svare p{\aa} sp{\o}rgeskemaet, hvis deres l{\ae}rere har deltaget i Demonstrationsskoleprojektets intervention med p{\aa}g{\ae}ldende klasse i fokus. I Demonstrationsskolefors{\o}get svarer eleverne b{\aa}de p{\aa} sp{\o}rgeskemaer f{\o}r og efter, de har deltaget i interventionen. Denne rapport indeholder analyser baseret p{\aa} sp{\o}rgeskemadata indsamlet f{\o}r interventionen. Sp{\o}rgeskemaet indeholder sp{\o}rgsm{\aa}l til baggrundsoplysninger, holdning til og deltagelse i undervisning, brug af it og syn p{\aa} it. Rapportens prim{\ae}re form{\aa}l er at konstruere og validere teoretisk relevante m{\aa}l til videre analyse, n{\aa}r al data er indsamlet efter interventionens afslutning. I forbindelse med konstruktion af m{\aa}l i denne rapport afrapporteres frekvenser og ogs{\aa} udvalgte bivariate analyser med andre elevkarakteristika. Da rapporten prim{\ae}rt har fokus p{\aa} at validere m{\aa}l til brug i senere analyser, afrapporteres kun disse sp{\o}rgsm{\aa}l.",
keywords = "Demonstrationsskolefors{\o}g, elevsp{\o}rgeskema, effektm{\aa}ling, It i undervisningen, It-didaktik, M{\aa}ling, Grundskole, Folkeskole, It-didaktik, M{\aa}ling, Grundskole, Folkeskole",
author = "Morten Pettersson and Hansen, {Thomas Illum} and Jeppe Bundsgaard",
year = "2016",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-996212-1-7",
publisher = "L{\ae}remiddel.dk",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Elevpraksis

T2 - Data fra elevsurvey i AUUC-konsortiets demonstrationsskoleprojekter. Teknisk rapport

AU - Pettersson, Morten

AU - Hansen, Thomas Illum

AU - Bundsgaard, Jeppe

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - I Demonstrationsskoleprojektet er der indsamlet spørgeskemaer fra elever på 3.-8. klassetrin. Alle elever i en klasse er udvalgt til at svare på spørgeskemaet, hvis deres lærere har deltaget i Demonstrationsskoleprojektets intervention med pågældende klasse i fokus. I Demonstrationsskoleforsøget svarer eleverne både på spørgeskemaer før og efter, de har deltaget i interventionen. Denne rapport indeholder analyser baseret på spørgeskemadata indsamlet før interventionen. Spørgeskemaet indeholder spørgsmål til baggrundsoplysninger, holdning til og deltagelse i undervisning, brug af it og syn på it. Rapportens primære formål er at konstruere og validere teoretisk relevante mål til videre analyse, når al data er indsamlet efter interventionens afslutning. I forbindelse med konstruktion af mål i denne rapport afrapporteres frekvenser og også udvalgte bivariate analyser med andre elevkarakteristika. Da rapporten primært har fokus på at validere mål til brug i senere analyser, afrapporteres kun disse spørgsmål.

AB - I Demonstrationsskoleprojektet er der indsamlet spørgeskemaer fra elever på 3.-8. klassetrin. Alle elever i en klasse er udvalgt til at svare på spørgeskemaet, hvis deres lærere har deltaget i Demonstrationsskoleprojektets intervention med pågældende klasse i fokus. I Demonstrationsskoleforsøget svarer eleverne både på spørgeskemaer før og efter, de har deltaget i interventionen. Denne rapport indeholder analyser baseret på spørgeskemadata indsamlet før interventionen. Spørgeskemaet indeholder spørgsmål til baggrundsoplysninger, holdning til og deltagelse i undervisning, brug af it og syn på it. Rapportens primære formål er at konstruere og validere teoretisk relevante mål til videre analyse, når al data er indsamlet efter interventionens afslutning. I forbindelse med konstruktion af mål i denne rapport afrapporteres frekvenser og også udvalgte bivariate analyser med andre elevkarakteristika. Da rapporten primært har fokus på at validere mål til brug i senere analyser, afrapporteres kun disse spørgsmål.

KW - Demonstrationsskoleforsøg

KW - elevspørgeskema

KW - effektmåling

KW - It i undervisningen

KW - It-didaktik

KW - Måling

KW - Grundskole

KW - Folkeskole

KW - It-didaktik

KW - Måling

KW - Grundskole

KW - Folkeskole

M3 - Rapport

SN - 978-87-996212-1-7

BT - Elevpraksis

PB - Læremiddel.dk

CY - Odense

ER -