Elevens perspektiv: Børnene bliver uselvstændige i skole-hjem-samarbejdet

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Meget af det der i dag går under betegnelsen skole-hjem-samarbejde, indebærer øget overvågning og øget voksenkontrol og er en potentiel umyndiggørelse af børnene. Der udveksles en stadig stigende strøm af data og informationer mellem skole og hjem hen over hovedet på dem, og samarbejdet er på mange måder på kollisionskurs med det, der burde være folkeskolens fornemste mål, nemlig at udvikle selvstændige og selvforvaltende personer. Derfor bør skole-hjem-samspillet gentænkes ud fra et børn/unge-perspektiv
OriginalsprogDansk
TidsskriftFolkeskolen
Vol/bind2019
Nummer14
Sider (fra-til)24-29
ISSN0015-5837
StatusUdgivet - sep. 2019

    Forskningsområder

  • skole-hjem-samarbejde, elevens perspektiv

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 173072548