DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Effektmåling af demonstrationsskoleforsøg: afrapportering af kvantitative undersøgelser på tværs af de tre demonstrationsskoleprojekter i AUUC-konsortiet

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Standard

Effektmåling af demonstrationsskoleforsøg : afrapportering af kvantitative undersøgelser på tværs af de tre demonstrationsskoleprojekter i AUUC-konsortiet. / Hansen, Thomas Illum; Bundsgaard, Jeppe.

Odense : Læremiddel.dk, 2016. 41 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@book{4c61dc0802b24adbb31cb74cfc142555,
title = "Effektm{\aa}ling af demonstrationsskolefors{\o}g: afrapportering af kvantitative unders{\o}gelser p{\aa} tv{\ae}rs af de tre demonstrationsskoleprojekter i AUUC-konsortiet",
abstract = "I denne rapport afrapporterer vi de v{\ae}sentligste empiriske resultater, der er produceret i de tv{\ae}rg{\aa}ende kvantitative unders{\o}gelser, vi har gennemf{\o}rt i de tre demonstrationsskolefors{\o}gsprojekter i AUUC-konsortiet.Vi indleder rapporten med en oversigt, som giver et f{\o}rste overblik over de resultater, der pr{\ae}senteres og uddybes i l{\o}bet af rapporten. Denne oversigt kan ikke st{\aa} alene, men b{\o}r tolkes i sammenh{\ae}ng med projektets forandringsteori og det indblik i resultaterne, der etableres med henvisning til de mange bagvedliggende analyser, som er gjort tilg{\ae}ngelige p{\aa} projektets hjemmeside:http://auuc.demonstrationsskoler.dk.Den f{\ae}lles forandringsteori for de tre demonstrationsskoleprojekter er udviklet med henblik p{\aa} at indkredse og generalisere betydningen af interventioner med teknologi, didaktik og organisation. Den ligger b{\aa}de til grund for udviklingen af interventionerne og for de kvantitative studier. Omdrejningspunktet er enr{\ae}kke n{\o}glebegreber, der pr{\ae}senteres i indledningen som grundlag for den videre l{\ae}sning. Det drejer sig om ”Det 21. {\aa}rhundredes kompetencer” og begrebsparret traditionel og innovativ undervisning samt en r{\ae}kke af de centrale taksonomier i unders{\o}gelsen – herunder taksonomier for it-brug, fagforst{\aa}else og opgavetyper.",
keywords = "Demonstrationsskolefors{\o}g, Fagdidaktik, Effektm{\aa}ling, Elevprodukter, Observationsstudier, Kompetencetest, Survey, M{\aa}ling, It-didaktik, Folkeskole, Grundskole, Fagdidaktik, M{\aa}ling, It-didaktik, Folkeskole, Grundskole",
author = "Hansen, {Thomas Illum} and Jeppe Bundsgaard",
year = "2016",
language = "Dansk",
publisher = "L{\ae}remiddel.dk",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Effektmåling af demonstrationsskoleforsøg

T2 - afrapportering af kvantitative undersøgelser på tværs af de tre demonstrationsskoleprojekter i AUUC-konsortiet

AU - Hansen, Thomas Illum

AU - Bundsgaard, Jeppe

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - I denne rapport afrapporterer vi de væsentligste empiriske resultater, der er produceret i de tværgående kvantitative undersøgelser, vi har gennemført i de tre demonstrationsskoleforsøgsprojekter i AUUC-konsortiet.Vi indleder rapporten med en oversigt, som giver et første overblik over de resultater, der præsenteres og uddybes i løbet af rapporten. Denne oversigt kan ikke stå alene, men bør tolkes i sammenhæng med projektets forandringsteori og det indblik i resultaterne, der etableres med henvisning til de mange bagvedliggende analyser, som er gjort tilgængelige på projektets hjemmeside:http://auuc.demonstrationsskoler.dk.Den fælles forandringsteori for de tre demonstrationsskoleprojekter er udviklet med henblik på at indkredse og generalisere betydningen af interventioner med teknologi, didaktik og organisation. Den ligger både til grund for udviklingen af interventionerne og for de kvantitative studier. Omdrejningspunktet er enrække nøglebegreber, der præsenteres i indledningen som grundlag for den videre læsning. Det drejer sig om ”Det 21. århundredes kompetencer” og begrebsparret traditionel og innovativ undervisning samt en række af de centrale taksonomier i undersøgelsen – herunder taksonomier for it-brug, fagforståelse og opgavetyper.

AB - I denne rapport afrapporterer vi de væsentligste empiriske resultater, der er produceret i de tværgående kvantitative undersøgelser, vi har gennemført i de tre demonstrationsskoleforsøgsprojekter i AUUC-konsortiet.Vi indleder rapporten med en oversigt, som giver et første overblik over de resultater, der præsenteres og uddybes i løbet af rapporten. Denne oversigt kan ikke stå alene, men bør tolkes i sammenhæng med projektets forandringsteori og det indblik i resultaterne, der etableres med henvisning til de mange bagvedliggende analyser, som er gjort tilgængelige på projektets hjemmeside:http://auuc.demonstrationsskoler.dk.Den fælles forandringsteori for de tre demonstrationsskoleprojekter er udviklet med henblik på at indkredse og generalisere betydningen af interventioner med teknologi, didaktik og organisation. Den ligger både til grund for udviklingen af interventionerne og for de kvantitative studier. Omdrejningspunktet er enrække nøglebegreber, der præsenteres i indledningen som grundlag for den videre læsning. Det drejer sig om ”Det 21. århundredes kompetencer” og begrebsparret traditionel og innovativ undervisning samt en række af de centrale taksonomier i undersøgelsen – herunder taksonomier for it-brug, fagforståelse og opgavetyper.

KW - Demonstrationsskoleforsøg

KW - Fagdidaktik

KW - Effektmåling

KW - Elevprodukter

KW - Observationsstudier

KW - Kompetencetest

KW - Survey

KW - Måling

KW - It-didaktik

KW - Folkeskole

KW - Grundskole

KW - Fagdidaktik

KW - Måling

KW - It-didaktik

KW - Folkeskole

KW - Grundskole

M3 - Rapport

BT - Effektmåling af demonstrationsskoleforsøg

PB - Læremiddel.dk

CY - Odense

ER -