Projekter pr. år
Abstract
Kapitlet analyserer City Shaper fra First Lego League. Casen viser, hvordan man lægger op til en særlig formning af barnet som forandringskraft. Normalt handler uddannelse om at realisere barnets potentialer og forme barnet til eksempelvis lærer, mekaniker, filosof eller sygeplejerske, men i First Lego League handler det ikke om forme barnet og dermed realisere dets potentialer. I stedet ses barnet som et potentiale, som skal potentialiseres. Her skal undervisning ikke bidrage til at realisere én af de muligheder, der ligger i barnet, men tværtimod til at potentialisere barnet, så det forstår, at alt er muligt, selv det, der endnu ikke er det.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Leg på spil i pædagogik og uddannelse |
Redaktører | Hanne Knudsen, Jens Erik Kristensen, Johan Bundgaard Nielsen |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | feb. 2023 |
Sider | 121-143 |
Kapitel | 6 |
ISBN (Trykt) | 978-87-500-6275-2 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-500-6384-1 |
Status | Udgivet - feb. 2023 |
Projekter
- 1 Igangværende
-
Private foundations and public schools
Knudsen, H. (PI), Rasmussen, L. R. (PI) & Cone, L. (Deltager)
01/09/2022 → 31/08/2026
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
- 1 Antologi
-
Leg på spil: i pædagogik og uddannelse
Kristensen, J. E. (Redaktør), Knudsen, H. (Redaktør) & Nielsen, J. B. (Redaktør), feb. 2023, 1. udg. København: Akademisk Forlag. 340 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review