Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Discussing Feminist Thinking as an Exemplar for Ethical Reflection in the Tech Classroom

Publikation: KonferencebidragPaperForskning

Dokumenter

I denne workshop-artikel har vi sat os for at undersøge hvilken rolle, etik spiller eller kan spille i HCI-undervisning som et redskab til reflektion for studerende. Vi beskriver eksempler, inspireret af erfaringer fra vores egen undervisning, hvor en bedre støtte til etisk reflektion ville være gavnlig. Ved brug af feministiske HCI-principper eksemplificerer vi værdien ved at give studerende et etisk framework som redskab til reflektion. Vi opridser dertil tre udfordringer, vi ser i forhold til inklusion af etisk tænkning i tech-undervisning.
Bidragets oversatte titelEn diskussion af feministisk tænkning som eksempel på etisk reflekteren i tech-klasselokalet
OriginalsprogEngelsk
Udgivelsesår9 maj 2021
Antal sider4
StatusUdgivet - 9 maj 2021
BegivenhedCo-designing Resources For Ethics Education In HCI -
Varighed: 9 maj 20219 maj 2021
https://sites.google.com/view/codesignethics

Workshop

WorkshopCo-designing Resources For Ethics Education In HCI
Periode09/05/202109/05/2021
Internetadresse

    Forskningsområder

  • undervisning, etik, teknologi, feminisme, feministisk etik, feministisk HCI

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 217014848