Disciplinering i skolen - elevernes perspektiver

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Disciplinering forstået som etablering og opretholdelse af pædagogisk orden i klasseværelset er en vigtig opgave for lærere i skolen, og der eksisterer en del forskning, der undersøger disciplinering fra lærerens perspektiv. Elevernes
perspektiver på skolens disciplinering synes dog underbelyst. I dette studie undersøger vi skolens disciplinering fra elevernes perspektiver.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer4
TidsskriftPaideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Vol/bindMaj
Nummer19
Sider (fra-til)42-52
Antal sider11
ISSN1904-9633
StatusUdgivet - 1 maj 2020

    Forskningsområder

  • Disciplinering, Børneperspektiver, Elevperspektiv, Kvalitativ metode, Rutetegninger, Dagbog, Interview, Didaktik

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 196638549