Aarhus Universitets segl

Digitale kompetencer i gymnasiet

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Hvad skal elever vide og kunne i fagene med brug af digitale teknologier? Hvordan undgår man, at digitale kompetencer bliver et afkoblet ekstra lagt oven på faget? Og hvordan understøttes lærernes arbejde med at indarbejde digitale kompetencer i fagene?

Med afsæt i elevers, læreres og lederes forståelser og oplevelser af digitale teknologiers rolle i fagene undersøger publikationen, hvordan digitale kompetencer kan blive en del af gymnasieskolernes fag og undervisningspraksis. Publikationen peger blandt andet på, at digitale medier styrker elevernes handlingsduelighed, og at digitale kompetencer kan bidrage til en udvidet faglighed. Derudover er det centralt at sætte fokus på et fælles sprog for at forankre arbejdet med digitale kompetencer i gymnasieskolen.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitet
Antal sider95
ISBN (Trykt)87-7684-543-5
ISBN (Elektronisk)87-7684-542-7
StatusUdgivet - jan. 2020

    Forskningsområder

  • digitale kompetencer, digital dannelse, gymnasiale uddannelser, ungdomsuddannelse, digitale medier

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 176498522