Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Digital ledelsestræning: effekter og erfaringer

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Dokumenter

Links

  • Ann-Louise Holten, Københavns Universitet, Institut for Psykologi, Copenhagen Business School, Danmark
  • Anne Bøllingtoft
Formålet med nærværende rapport er at afdække, hvorvidt og hvordan man kan styrke ledelseskvaliteten i danske virksomheder (særligt SMV’er) via digitale ledelsestræningsmetoder. Rapporten bygger på data indsamlet som led i iLEAD digitalt ledelsesudviklingsforløb med 303 deltagende ledere i foråret 2020, og vil konkret besvare følgende: 1) Hvem deltager i digital ledelsestræning og hvorfor? 2) Hvor meget lægger deltagerne i selve træningen, hvornår træner de, og hvilke aktiviteter foretrækker de? 3) Hvad fik deltagerne ud af træningen? iLEAD ledelsesudviklingsforløbet og undersøgelsen af forløbets proces og effekt er udviklet og gennemført som led i iLEAD-projektet (www.ilead.digital), der er et samarbejde på tværs af Copenhagen Business School, Københavns Universitet og Århus Universitet med finansiering fra Industriens Fond. iLEAD-forløbet er et 8-ugers digitalt ledelsestræningsforløb tilbudt via en webapplikation (betegnet ”app”). Deltagerne træner via aktiviteter som fx podcasts, videoer og praktiske øvelser, og forventes at bruge 10 minutter i app’en dagligt plus tid på praktisk ledelsestræning i ledernes egen lokale kontekst. App’en er konstrueret til at imødekomme typiske udfordringer ved ledelsesudvikling. Den er let tilgængelig og gratis, der er indbygget feedback funktioner på ledelsesudviklingen, og ledelsestræningen foregår i den enkelte leders kontekst og hverdag.
OriginalsprogDansk
ForlagIndustriens fond
Antal sider62
StatusUdgivet - 2021

Bibliografisk note

I samarbejde med: Davide Cannito,
Edmund Christensen Clink og
Valdemar Demolade Honig Spring

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 211497405