Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Standard

Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati. / Lindenskov, Lena Brasen.

Fagdidaktik og demokrati. red. / Claus Haas; Christina Matthiesen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2020. s. 29-50.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Harvard

Lindenskov, LB 2020, Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati. i C Haas & C Matthiesen (red), Fagdidaktik og demokrati. Samfundslitteratur, Frederiksberg, s. 29-50.

APA

Lindenskov, L. B. (2020). Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati. I C. Haas, & C. Matthiesen (red.), Fagdidaktik og demokrati (s. 29-50). Samfundslitteratur.

CBE

Lindenskov LB. 2020. Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati. Haas C, Matthiesen C, red. I Fagdidaktik og demokrati. Frederiksberg: Samfundslitteratur. s. 29-50.

MLA

Lindenskov, Lena Brasen "Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati". og Haas, Claus Matthiesen, Christina (red.). Fagdidaktik og demokrati. Kapitel 1, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 2020, 29-50.

Vancouver

Lindenskov LB. Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati. I Haas C, Matthiesen C, red., Fagdidaktik og demokrati. Frederiksberg: Samfundslitteratur. 2020. s. 29-50

Author

Lindenskov, Lena Brasen. / Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati. Fagdidaktik og demokrati. red. / Claus Haas ; Christina Matthiesen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2020. s. 29-50

Bibtex

@inbook{a81967e49d47438c8550c7776347511a,
title = "Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati",
abstract = "Kapitlet tager afs{\ae}t i det forhold, at demokratisk dannelse eksplicit er n{\ae}vnt i matematikundervisningens officielle form{\aa}l, et af de f{\aa} fag, hvor dette er tilf{\ae}ldet. Kapitlet forbinder den teoretisk orienterede diskussion om matematikundervisning og demokrati med praktiske undervisningserfaringer og muligheder. Kapitlet pr{\ae}senterer konkret en didaktisk model for demokratisk matematikundervisning med eksempler p{\aa} fire aspekter, der rummer formelt og uformelt demokrati samt de fire didaktiske grundsp{\o}rgsm{\aa}l hvorfor, hvad, for hvem og hvordan.",
author = "Lindenskov, {Lena Brasen}",
year = "2020",
month = sep,
day = "29",
language = "Dansk",
isbn = "9788759335888",
pages = "29--50",
editor = "Claus Haas and Christina Matthiesen",
booktitle = "Fagdidaktik og demokrati",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati

AU - Lindenskov, Lena Brasen

PY - 2020/9/29

Y1 - 2020/9/29

N2 - Kapitlet tager afsæt i det forhold, at demokratisk dannelse eksplicit er nævnt i matematikundervisningens officielle formål, et af de få fag, hvor dette er tilfældet. Kapitlet forbinder den teoretisk orienterede diskussion om matematikundervisning og demokrati med praktiske undervisningserfaringer og muligheder. Kapitlet præsenterer konkret en didaktisk model for demokratisk matematikundervisning med eksempler på fire aspekter, der rummer formelt og uformelt demokrati samt de fire didaktiske grundspørgsmål hvorfor, hvad, for hvem og hvordan.

AB - Kapitlet tager afsæt i det forhold, at demokratisk dannelse eksplicit er nævnt i matematikundervisningens officielle formål, et af de få fag, hvor dette er tilfældet. Kapitlet forbinder den teoretisk orienterede diskussion om matematikundervisning og demokrati med praktiske undervisningserfaringer og muligheder. Kapitlet præsenterer konkret en didaktisk model for demokratisk matematikundervisning med eksempler på fire aspekter, der rummer formelt og uformelt demokrati samt de fire didaktiske grundspørgsmål hvorfor, hvad, for hvem og hvordan.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788759335888

SP - 29

EP - 50

BT - Fagdidaktik og demokrati

A2 - Haas, Claus

A2 - Matthiesen, Christina

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -