Didaktisk model for matematikundervisning og demokrati

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kapitlet tager afsæt i det forhold, at demokratisk dannelse eksplicit er nævnt i matematikundervisningens officielle formål, et af de få fag, hvor dette er tilfældet. Kapitlet forbinder den teoretisk orienterede diskussion om matematikundervisning og demokrati med praktiske undervisningserfaringer og muligheder. Kapitlet præsenterer konkret en didaktisk model for demokratisk matematikundervisning med eksempler på fire aspekter, der rummer formelt og uformelt demokrati samt de fire didaktiske grundspørgsmål hvorfor, hvad, for hvem og hvordan.
OriginalsprogDansk
TitelFagdidaktik og demokrati
RedaktørerClaus Haas, Christina Matthiesen
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Udgivelsesår29 sep. 2020
Sider29-50
Kapitel1
ISBN (trykt)9788759335888
StatusUdgivet - 29 sep. 2020

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 195649566