Didaktik skal bygge bro mellem teori og praksis: teori og praksisdidaktik : har professionshøjskolerne en særlig didaktik?

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Har vi en særlig didaktik på professionsuddannelserne, og hvordan ser den i så fald ud? Svaret på det spørgsmål giver Lars Emmerik Damgaard Knudsen (DPU) et forskningsbaseret bud på i dette oplæg om teori- og praksisdidaktik. Omdrejningspunktet for vores uddannelser er, at de studerende ikke bare skal kende teori og kunne praksis på et højt niveau – de også lære at forbinde de to med hinanden. Med udgangspunkt i fire forskellige teori- og praksisrelationer giver Lars eksempler på, hvordan en meningsfuld didaktik for undervisere og studerende på professionsbacheloruddannelserne kunne se ud.
OriginalsprogDansk
Udgivelsesår8 jun. 2018
Antal sider42
StatusUdgivet - 8 jun. 2018
BegivenhedSammen om Københavns Professionshøjskole - Campus Carlsberg, København, Danmark
Varighed: 8 jun. 2018 → …
http://ipaper.ipapercms.dk/ProfessionshoejskolenMetropol/sammen-om-kp/?page=6

Workshop

WorkshopSammen om Københavns Professionshøjskole
LokationCampus Carlsberg
LandDanmark
ByKøbenhavn
Periode08/06/2018 → …
Internetadresse

    Forskningsområder

  • Teori og metode, Didaktik, Professionshøjskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 127975246