DPU

Aarhus Universitets segl

Børn og unge med diagnoser: en grundbog til lærere

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Standard

Børn og unge med diagnoser: en grundbog til lærere. / Morin, Anne (Redaktør); Kjær, Bjørg (Redaktør); Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør).
Frederiksberg: Samfundslitteratur, 2023. 228 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Harvard

APA

CBE

Morin A, Kjær B, Petersen KE, red. 2023. Børn og unge med diagnoser: en grundbog til lærere. Frederiksberg: Samfundslitteratur. 228 s.

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@book{e71b1998625645a4b15bd9f9410202f9,
title = "B{\o}rn og unge med diagnoser: en grundbog til l{\ae}rere",
abstract = "Forekomsten af fire af de fem hyppigste psykiatriske diagnoser blandt b{\o}rn og unge er mere end fordoblet over perioden 2009-2019. Samtidig har adskillige studier belyst, at denne udvikling s{\ae}tter l{\ae}rernes faglighed under pres, is{\ae}r hvad ang{\aa}r kompetencer til at observere, underrette og udvikle en p{\ae}dagogisk praksis, der kan rumme denne gruppe b{\o}rn og unge.Denne bog handler om problemstillingen ud fra et dobbelt-perspektiv. Det ene perspektiv retter opm{\ae}rksomheden mod b{\o}rnene og de unge, og hvordan de hyppigst forekommende diagnoser manifesterer sig i den p{\ae}dagogiske praksis, mens bogens andet perspektiv belyser l{\ae}rernes arbejde med og samarbejde om disse b{\o}rn og unge. ",
editor = "Anne Morin and Bj{\o}rg Kj{\ae}r and Petersen, {Kirsten Elisa}",
year = "2023",
month = apr,
language = "Dansk",
isbn = "9788759339152",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Børn og unge med diagnoser

T2 - en grundbog til lærere

A2 - Morin, Anne

A2 - Kjær, Bjørg

A2 - Petersen, Kirsten Elisa

PY - 2023/4

Y1 - 2023/4

N2 - Forekomsten af fire af de fem hyppigste psykiatriske diagnoser blandt børn og unge er mere end fordoblet over perioden 2009-2019. Samtidig har adskillige studier belyst, at denne udvikling sætter lærernes faglighed under pres, især hvad angår kompetencer til at observere, underrette og udvikle en pædagogisk praksis, der kan rumme denne gruppe børn og unge.Denne bog handler om problemstillingen ud fra et dobbelt-perspektiv. Det ene perspektiv retter opmærksomheden mod børnene og de unge, og hvordan de hyppigst forekommende diagnoser manifesterer sig i den pædagogiske praksis, mens bogens andet perspektiv belyser lærernes arbejde med og samarbejde om disse børn og unge.

AB - Forekomsten af fire af de fem hyppigste psykiatriske diagnoser blandt børn og unge er mere end fordoblet over perioden 2009-2019. Samtidig har adskillige studier belyst, at denne udvikling sætter lærernes faglighed under pres, især hvad angår kompetencer til at observere, underrette og udvikle en pædagogisk praksis, der kan rumme denne gruppe børn og unge.Denne bog handler om problemstillingen ud fra et dobbelt-perspektiv. Det ene perspektiv retter opmærksomheden mod børnene og de unge, og hvordan de hyppigst forekommende diagnoser manifesterer sig i den pædagogiske praksis, mens bogens andet perspektiv belyser lærernes arbejde med og samarbejde om disse børn og unge.

UR - https://samfundslitteratur.dk/bog/b%C3%B8rn-og-unge-med-diagnoser-0

UR - https://www.folkeskolen.dk/adhd-autisme-spektret-inklusion/anbefalelsesvaerdig-antologi-om-diagnoser-i-et-dobbeltperspektiv/4713248

M3 - Antologi

SN - 9788759339152

BT - Børn og unge med diagnoser

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -