Projekter pr. år
Abstract
Denne guide understøtter og inspirerer til, hvordan man som underviser og udviklingsteam kan skabe nye måder at undervise på ved inddragelse af digitale teknologier. Guiden inviterer til involvering i processer der understøtter:
-re-design af eksisterende undervisningsforløb eller en hel uddannelse til i højere grad at inddrage online aktiviteter
-udvikling af nye undervisningsforløb eller uddannelser med afsæt i inddragelsen af online aktiviteter.
Guiden faciliterer undervisnings- og uddannelsesudvikling og er inddelt i seks del-processer:
1.Idéudvikle ... formål og visioner
2.Undersøge ... modeller og pædagogiske principper
3.Eksperimentere ... med digitale teknologier
4.Afprøve ... digitale teknologier i afgrænsede forløb
5.Bygge ... det endelige undervisningsforløb eller uddannelse
6.Formidle ... forløbet eller uddannelsen til kollegaer
Processerne hjælper undervisere og udviklingsteams med at bevæge sig åbent og eksperimenterende ind i muligheder for nytænkning af deres undervisningspraksis gennem inddragelse af digitale teknologier.
Guiden indeholder ikke ét svar på, hvordan online undervisningsaktiviteter skal tilrettelægges, men tilbyder en indgang til og en oversigt over tilgange til inddragelse af digitale teknologier.
Inden for hver del-proces introduceres til en række modeller til refleksion og forslag til inspiration, der bidrager til at inddrage digitale teknologier hensigtsmæssigt og gennemtænkt i specifikke kontekster.
-re-design af eksisterende undervisningsforløb eller en hel uddannelse til i højere grad at inddrage online aktiviteter
-udvikling af nye undervisningsforløb eller uddannelser med afsæt i inddragelsen af online aktiviteter.
Guiden faciliterer undervisnings- og uddannelsesudvikling og er inddelt i seks del-processer:
1.Idéudvikle ... formål og visioner
2.Undersøge ... modeller og pædagogiske principper
3.Eksperimentere ... med digitale teknologier
4.Afprøve ... digitale teknologier i afgrænsede forløb
5.Bygge ... det endelige undervisningsforløb eller uddannelse
6.Formidle ... forløbet eller uddannelsen til kollegaer
Processerne hjælper undervisere og udviklingsteams med at bevæge sig åbent og eksperimenterende ind i muligheder for nytænkning af deres undervisningspraksis gennem inddragelse af digitale teknologier.
Guiden indeholder ikke ét svar på, hvordan online undervisningsaktiviteter skal tilrettelægges, men tilbyder en indgang til og en oversigt over tilgange til inddragelse af digitale teknologier.
Inden for hver del-proces introduceres til en række modeller til refleksion og forslag til inspiration, der bidrager til at inddrage digitale teknologier hensigtsmæssigt og gennemtænkt i specifikke kontekster.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Fællestrykkeriet, University of Aarhus |
---|---|
Antal sider | 86 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7684-446-2 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7684-445-5 |
Status | Udgivet - 24 jun. 2024 |
Emneord
- online undervisning
- online uddannelse
- digitale teknologier
- læringsaktiviteter
- guide
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Redesign af VVEU-undervisning
Dalsgaard, C. (Projektleder), Boie, M. A. K. (Projektleder), Thomsen, M. B. (Projektleder), Thestrup, K. (Projektleder), Aarkrog, V. (Deltager), Thomsen, R. (Deltager), Sprogøe, J. (Deltager), Brandi, U. (Deltager), Meier, F. G. (Deltager), Nordentoft, H. M. (Deltager), Mariager-Anderson, K. (Deltager) & Dimsits, M. (Deltager)
01/01/2022 → 30/12/2024
Projekter: Projekt › Andet
-
Redesign af VVEU-undervisning
Dalsgaard, C. (PI), Boie, M. A. K. (PI) & Thestrup, K. (PI)
01/01/2022 → 01/07/2024
Projekter: Projekt › Andet
Fil