Den relationelle opmærksomheds fænomenologi

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

I pædagogik og undervisning træder relationelle samspil frem på særlige måder for de professionelle: pædagoger og lærere. De relationelle samspils verden træder frem i alle former for møder forbundet med pædagogik og undervisning. De relationelle samspils verden viser sig i umiddelbare fornemmelser, og i nogle sammenhænge i refleksive fortolkninger, af mening med andres (børns, elevers) væren og forholdemåde, og med den professionelles egen (pædagogens, lærerens) forholdemåde. Den professionelles relationelle opmærksomhed er en central kraft i udviklingen af relationelle samspil og dermed i både pædagogik og undervisning.
OriginalsprogDansk
Udgivelsesår22 aug. 2018
Antal sider24
StatusUdgivet - 22 aug. 2018
BegivenhedForum for eksistentiel fænomenologi,: Tema: Fænomenologi i pædagogikken - DPU, København, Danmark
Varighed: 22 aug. 201822 aug. 2018
http://www.livsverden.dk/

Seminar

SeminarForum for eksistentiel fænomenologi,
LokationDPU
LandDanmark
ByKøbenhavn
Periode22/08/201822/08/2018
Internetadresse

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 140884536