Den praktiske vending i forslaget til en nye læreruddannelse

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Abstract

I november 2021 udkom en arbejdsgruppe i Undervisningsministeriet med et forslag til en revision af læreruddannelsen. Revisionen er blevet til på baggrund
af en evaluering af den tidligere læreruddannelse, hvori kritik af forholdene for praktik, undervisningsfagene og ikke mindst mængden af undervisningstid var
udtalt. Jeg vil i denne artikel diskutere denne praktiske vending i relation til teori
og praksis og herigennem pege på, at ikke alle mål synes endnu at være nået.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv i Skolen
Vol/bind2022
Nummer1
Sider (fra-til)52-63
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - feb. 2022

Emneord

  • Læreruddannelse
  • Teori og praksis
  • Videregående uddannelse

Citationsformater