Deltagelses- og handlingsorienteret seksualundervisning: at planlægge det uforudsigelige

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

Undervisning, der bygger på de pædagogiske principper om elevdeltagelse og handlingsorientering, har længe været afprøvet og udforsket inden for den kritiske sundhedsundervisning, men tilgangen er kun i begrænset omfang udfoldet i pædagogisk teori og forskning relateret til seksualundervisning. I dette kapitel præsenterer og diskuterer vi teorien bag, praksis for og udfordringer ved en model for deltagelses- og handlingsorienteret seksualundervisning. Hensigten er, at modellen kan støtte lærere med at planlægge og gennemføre meningsfulde, motivende og forandrende læreprocesser for elever på alle klassetrin.
OriginalsprogDansk
TitelSeksualitet, skole og samfund : kritiske perspektiver på seksualundervisning
RedaktørerLine Anne Roien, Venka Simovska, Christian Graugaard
Antal sider20
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgivelsesår2018
Sider233-253
Kapitel10
ISBN (trykt)978-87-412-6052-5
StatusUdgivet - 2018

    Forskningsområder

  • Seksualitet, Seksualundervisning, Deltagelse, Handlingsorienteret didakik, Sundhedspædagogik, Didaktik, Undervisning, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 120198041