Debat: At lære programmering i skolen er ikke nok – og det vidste vi også for 50 år siden

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Standard

Debat: At lære programmering i skolen er ikke nok – og det vidste vi også for 50 år siden. / Caeli, Elisa Nadire.

I: Politiken Skoleliv, 13.04.2018.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@article{e22c4bfc8c7d4fbb8e0093e5f5cca727,
title = "Debat: At l{\ae}re programmering i skolen er ikke nok – og det vidste vi ogs{\aa} for 50 {\aa}r siden",
abstract = "Selv om uddannelsesfolk har diskuteret it-fag og datal{\ae}re i {\aa}rtier, er vi stadig, hvor vi var i 1980'erne. Det er en katastrofe, skriver ph.d.-stipendiat Elisa Nadire Caeli, som savner en ordentlig indsats p{\aa} skoleomr{\aa}det.",
keywords = "Datalogisk t{\ae}nkning, Teknologiforst{\aa}else, It-fag, Uddannelseshistorie, Folkeskole",
author = "Caeli, {Elisa Nadire}",
year = "2018",
month = apr,
day = "13",
language = "Dansk",
journal = "Politiken Skoleliv",
publisher = "Politiken",

}

RIS

TY - INPR

T1 - Debat: At lære programmering i skolen er ikke nok – og det vidste vi også for 50 år siden

AU - Caeli, Elisa Nadire

PY - 2018/4/13

Y1 - 2018/4/13

N2 - Selv om uddannelsesfolk har diskuteret it-fag og datalære i årtier, er vi stadig, hvor vi var i 1980'erne. Det er en katastrofe, skriver ph.d.-stipendiat Elisa Nadire Caeli, som savner en ordentlig indsats på skoleområdet.

AB - Selv om uddannelsesfolk har diskuteret it-fag og datalære i årtier, er vi stadig, hvor vi var i 1980'erne. Det er en katastrofe, skriver ph.d.-stipendiat Elisa Nadire Caeli, som savner en ordentlig indsats på skoleområdet.

KW - Datalogisk tænkning

KW - Teknologiforståelse

KW - It-fag

KW - Uddannelseshistorie

KW - Folkeskole

M3 - Bidrag til avis - Kommentar/debat

JO - Politiken Skoleliv

JF - Politiken Skoleliv

ER -