Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Danskernes forbrugsvaner for fastfood og færdigretter, søde og salte snacks og sodavand

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Dokumenter

Links

Dette er en revideret levering som erstatter tidligere leverance fra 29. januar 2021.
Revideringen består i en rettelse i konklusionen fra at ’de følelsesorienterede’ er det segment med det hyppigste forbrug i alle kategorier, til at ’de light-orienterede’ er
de hyppigste forbrugere under kategorien convenience.

Faktaarket er et tillæg til leveringen.

Det er sammenhæng mellem forbrug af fødevarer, der har et højt indhold af fedt, salt og sukker, og en stigende forekomst af overvægt og andre kostrelaterede folkesygdomme som diabetes og hjerte-kar-sygdomme.
Denne rapport kortlægger danskernes forbrug af fastfood, færdigretter, salte og søde snacks samt sodavand. Formålet med undersøgelsen er at tilvejebringe viden om danskernes forbrug af disse fødevarer. Undersøgelsen har fokus på de motiver og præferencer, der driver forskellige forbrugersegmenters forbrug af disse fødevarer.
OriginalsprogDansk
ForlagDCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug
Vol/bind184
Antal sider38
ISBN (Trykt)978-87-93998-40-7,
Rekvirerende organMinisteriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri
StatusUdgivet - 12 feb. 2021
SerietitelDCA rapport
Nummer184
ISSN2245-1684

Bibliografisk note

Linket til højre henviser til rapporten i trykt format til download. Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med følgebrev og fakta ark.

Note vedr. afhandling

Journal 2019-0029781

    Forskningsområder

  • T0-2021

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 209577019