Abstract
Som i tidligere PISA-runder indgår der også i PISA 2018 en undersøgelse af de 15-årige elevers adgang til, brug af og vaner med it og digitale teknologier i og uden for skolen. It-undersøgelsen udgør en frivillig del af PISA, som de enkelte lande kan vælge at deltage i eller ikke.
Danmark har ligesom ved de tidligere PISA-runder valgt at deltage i it-delen af PISA-undersøgelsen i PISA 2018. It-delen af PISA-undersøgelsen i 2018 er gennemført med et selvstændigt spørgeskema, som er givet til eleverne i de lande der har valgt at deltage i denne del af undersøgelsen. I dette afsnit gennemgås resultaterne fra de dele af undersøgelsen, der specifikt vedrører de 15-årige elevers adgang til og brug af it i skolen.
Danmark har ligesom ved de tidligere PISA-runder valgt at deltage i it-delen af PISA-undersøgelsen i PISA 2018. It-delen af PISA-undersøgelsen i 2018 er gennemført med et selvstændigt spørgeskema, som er givet til eleverne i de lande der har valgt at deltage i denne del af undersøgelsen. I dette afsnit gennemgås resultaterne fra de dele af undersøgelsen, der specifikt vedrører de 15-årige elevers adgang til og brug af it i skolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | PISA 2018 : danske unge i en international sammenligning |
Redaktører | Vibeke Tornhøj Christensen |
Antal sider | 14 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | VIVE - Viden til velfærd |
Publikationsdato | 3 dec. 2019 |
Sider | 114-128 |
Kapitel | 4 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7119-716-7 |
Status | Udgivet - 3 dec. 2019 |
Emneord
- Læsning
- Large scale assessment
- PISA
- Grundskole