Dansk version af den virtuelle praktik Land Science: rapport, pilottest på Amager 10, opdateret 2019

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Standard

Dansk version af den virtuelle praktik Land Science : rapport, pilottest på Amager 10, opdateret 2019. / Fougt, Simon; Dreyøe, Jonas; Foley, Dale James; Ipsen, Bertil Johannes; Siebert-Evenstone, Amanda .

Aarhus : Aarhus Universitet, 2019. 24 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Harvard

Fougt, S, Dreyøe, J, Foley, DJ, Ipsen, BJ & Siebert-Evenstone, A 2019, Dansk version af den virtuelle praktik Land Science: rapport, pilottest på Amager 10, opdateret 2019. Aarhus Universitet, Aarhus.

APA

Fougt, S., Dreyøe, J., Foley, D. J., Ipsen, B. J., & Siebert-Evenstone, A. (2019). Dansk version af den virtuelle praktik Land Science: rapport, pilottest på Amager 10, opdateret 2019. Aarhus Universitet.

CBE

Fougt S, Dreyøe J, Foley DJ, Ipsen BJ, Siebert-Evenstone A 2019. Dansk version af den virtuelle praktik Land Science: rapport, pilottest på Amager 10, opdateret 2019. Aarhus: Aarhus Universitet. 24 s.

MLA

Vancouver

Fougt S, Dreyøe J, Foley DJ, Ipsen BJ, Siebert-Evenstone A. Dansk version af den virtuelle praktik Land Science: rapport, pilottest på Amager 10, opdateret 2019. Aarhus: Aarhus Universitet, 2019. 24 s.

Author

Fougt, Simon ; Dreyøe, Jonas ; Foley, Dale James ; Ipsen, Bertil Johannes ; Siebert-Evenstone, Amanda . / Dansk version af den virtuelle praktik Land Science : rapport, pilottest på Amager 10, opdateret 2019. Aarhus : Aarhus Universitet, 2019. 24 s.

Bibtex

@book{d3ebd34b66934f948abf6dc4beec333c,
title = "Dansk version af den virtuelle praktik Land Science: rapport, pilottest p{\aa} Amager 10, opdateret 2019",
abstract = "Denne rapport blev oprindeligt udarbejdet i 2018 p{\aa} baggrund af en pilottest en s{\aa}kaldt virtuel praktik, Land Science, hvor eleverne er i virtuel praktik som byplanl{\ae}ggere. Praktikken blev gennemf{\o}rt i en emneuge med 13 elever i 10.klasse og deres l{\ae}rer Marc Northern p{\aa} Amager 10 i efter{\aa}ret 2017 (Fougt, Drey{\o}e, Ipsen & Siebert-Evenstone, 2018). N{\ae}rv{\ae}rende rapport er opdateret med endnu en pilotafpr{\o}vning i for{\aa}ret 2019 p{\aa} samme skole og med samme l{\ae}rer, men med en ny 10.kl., hvor 16 elever gennemf{\o}rte forl{\o}bet. Form{\aa}let med f{\o}rste pilotafpr{\o}vning var todelt: Dels generelt at unders{\o}ge, hvordan den fra amerikansk til dansk oversatte version af Land Science fungerer i dansk skolekontekst, dels specifikt at afd{\ae}kke udsatte elevers udbytte, idet 10.kl. har en forholdsvis h{\o}j andel af s{\aa}danne elever, som er i fare for ikke at gennemf{\o}re en ungdomsuddannelse, og tilknyttet amerikansk forskning viser et s{\ae}rligt positivt udbytte for denne gruppe elever. Form{\aa}let med anden pilotafpr{\o}vning var dels at bef{\ae}ste f{\o}rste rapports positive resultater, dels at konsolidere konceptet virtuel praktik med henblik p{\aa} udrulning i dansk kontekst.",
keywords = "Virtuel praktik, Scenariedidaktik, It",
author = "Simon Fougt and Jonas Drey{\o}e and Foley, {Dale James} and Ipsen, {Bertil Johannes} and Amanda Siebert-Evenstone",
year = "2019",
language = "Dansk",
publisher = "Aarhus Universitet",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Dansk version af den virtuelle praktik Land Science

T2 - rapport, pilottest på Amager 10, opdateret 2019

AU - Fougt, Simon

AU - Dreyøe, Jonas

AU - Foley, Dale James

AU - Ipsen, Bertil Johannes

AU - Siebert-Evenstone, Amanda

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Denne rapport blev oprindeligt udarbejdet i 2018 på baggrund af en pilottest en såkaldt virtuel praktik, Land Science, hvor eleverne er i virtuel praktik som byplanlæggere. Praktikken blev gennemført i en emneuge med 13 elever i 10.klasse og deres lærer Marc Northern på Amager 10 i efteråret 2017 (Fougt, Dreyøe, Ipsen & Siebert-Evenstone, 2018). Nærværende rapport er opdateret med endnu en pilotafprøvning i foråret 2019 på samme skole og med samme lærer, men med en ny 10.kl., hvor 16 elever gennemførte forløbet. Formålet med første pilotafprøvning var todelt: Dels generelt at undersøge, hvordan den fra amerikansk til dansk oversatte version af Land Science fungerer i dansk skolekontekst, dels specifikt at afdække udsatte elevers udbytte, idet 10.kl. har en forholdsvis høj andel af sådanne elever, som er i fare for ikke at gennemføre en ungdomsuddannelse, og tilknyttet amerikansk forskning viser et særligt positivt udbytte for denne gruppe elever. Formålet med anden pilotafprøvning var dels at befæste første rapports positive resultater, dels at konsolidere konceptet virtuel praktik med henblik på udrulning i dansk kontekst.

AB - Denne rapport blev oprindeligt udarbejdet i 2018 på baggrund af en pilottest en såkaldt virtuel praktik, Land Science, hvor eleverne er i virtuel praktik som byplanlæggere. Praktikken blev gennemført i en emneuge med 13 elever i 10.klasse og deres lærer Marc Northern på Amager 10 i efteråret 2017 (Fougt, Dreyøe, Ipsen & Siebert-Evenstone, 2018). Nærværende rapport er opdateret med endnu en pilotafprøvning i foråret 2019 på samme skole og med samme lærer, men med en ny 10.kl., hvor 16 elever gennemførte forløbet. Formålet med første pilotafprøvning var todelt: Dels generelt at undersøge, hvordan den fra amerikansk til dansk oversatte version af Land Science fungerer i dansk skolekontekst, dels specifikt at afdække udsatte elevers udbytte, idet 10.kl. har en forholdsvis høj andel af sådanne elever, som er i fare for ikke at gennemføre en ungdomsuddannelse, og tilknyttet amerikansk forskning viser et særligt positivt udbytte for denne gruppe elever. Formålet med anden pilotafprøvning var dels at befæste første rapports positive resultater, dels at konsolidere konceptet virtuel praktik med henblik på udrulning i dansk kontekst.

KW - Virtuel praktik

KW - Scenariedidaktik

KW - It

M3 - Rapport

BT - Dansk version af den virtuelle praktik Land Science

PB - Aarhus Universitet

CY - Aarhus

ER -