Dansk version af den virtuelle praktik Land Science: rapport, pilottest på Amager 10, opdateret 2019

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Dokumenter

  • Simon Fougt
  • Jonas Dreyøe, ILD - Forskningslab i It og Læringsdesign, Danmark
  • Dale James Foley, Aalborg Universitet
  • ,
  • Bertil Johannes Ipsen, Aalborg Universitet
  • ,
  • Amanda Siebert-Evenstone, University of Wisconsin Madison, USA
Denne rapport blev oprindeligt udarbejdet i 2018 på baggrund af en pilottest en såkaldt virtuel praktik, Land Science, hvor eleverne er i virtuel praktik som byplanlæggere. Praktikken blev gennemført i en emneuge med 13 elever i 10.klasse og deres lærer Marc Northern på Amager 10 i efteråret 2017 (Fougt, Dreyøe, Ipsen & Siebert-Evenstone, 2018). Nærværende rapport er opdateret med endnu en pilotafprøvning i foråret 2019 på samme skole og med samme lærer, men med en ny 10.kl., hvor 16 elever gennemførte forløbet. Formålet med første pilotafprøvning var todelt: Dels generelt at undersøge, hvordan den fra amerikansk til dansk oversatte version af Land Science fungerer i dansk skolekontekst, dels specifikt at afdække udsatte elevers udbytte, idet 10.kl. har en forholdsvis høj andel af sådanne elever, som er i fare for ikke at gennemføre en ungdomsuddannelse, og tilknyttet amerikansk forskning viser et særligt positivt udbytte for denne gruppe elever. Formålet med anden pilotafprøvning var dels at befæste første rapports positive resultater, dels at konsolidere konceptet virtuel praktik med henblik på udrulning i dansk kontekst.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitet
Antal sider24
StatusUdgivet - 2019

    Forskningsområder

  • Virtuel praktik, Scenariedidaktik, It

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 172987269